Obsah

Články

7 praktických tipů, jak na úspěšný e-mail marketing

Co je e-mailing?

E-mail marketing, někdy zkráceně zvaný jen jako e-mailing,
je jednou z forem marketingové komunikace. Funguje na principu
přímého zasílání obchodních i neobchodních sdělení na vybrané e-mailové adresy.

Pozor: Pro zasílání takovýchto druhů
sdělení vždy potřebujete souhlas příjemce.

E-mail marketing, který prodává

Aby byl e-mailing efektivní a vaše zprávy nezapadly v haldě
nevyžádané pošty, musíte na to jít chytře. Držte se našich tipů a zvyšte své
šance na úspěch
. 

1.    
Začíná to u vás

Nikoli předmět, ale jméno odesílatele je to první, na co se
příjemce podívá. Ze zkušeností jiných je patrné, že nejméně účinné je odesílání
zpráv z obecných e-mailových adres, jako je info@názevfirmy.cz. Ke zvýšení
svých šancí použijte konkrétní jméno nebo speciální znak, který vás
odliší od konkurence.

2.    
Předmět je stěžejní

Až 70 % příjemců odstraní marketingové e-maily už po
přečtení jejich předmětu. Právě předmět je tedy místo, kde musíte
bezpodmínečně zapůsobit
. Obecná pravidla říkají, že předmět musí být
stručný, ale přesto výstižný (příjemce z něj musí poznat, o co
v e-mailu půjde) a samozřejmě originální.

Dobře fungují:

  • Výzvy k akci – nebojte se příjemci
    přímo říct, co má dělat, a to frázemi jako přečtěte si, získejte slevu apod.
  • Otázky otázkami, které zajímají
    vaši cílovou skupinu, upoutáte pozornost. Pozor ale na to, aby čtenář
    v e-mailu našel odpověď.
  • Personifikace – osobnější formulace
    obsahující slova jako Vy/Váš vzbudí v příjemci větší důvěru a chuť
    e-mail otevřít.
  • Efekt ztráty – lidé si nechtějí nechat nic
    jen tak ujít. Fráze typu nepropásněte jedinečnou slevu pro ně proto mohou
    být důvodem, proč e-mail nepřesunout do koše.
  • Čísla – obecně dobře fungují čísla.
    Nabídněte svým čtenářům jen tak například 5 tipů na zvelebení zahrady nebo
    10 způsobů, jak se zbavit stresu.

3.    
Buďte osobní

Tak obyčejná věc, jako je oslovení, dokáže čtenáři
prozradit, kolik jste si s e-mailem ve skutečnosti dali práce. Ze zpráv,
které začínají slovy Dobrý den nebo Vážený pane / Vážená paní,
přímo křičí hromadné sdělení. Využijte pokročilé funkce šikovných
e-mailingových nástrojů a oslovujte své čtenáře přímo jménem
.

Tip: Pro maximálně kvalitní e-mailingovou
komunikaci se vyplatí zainvestovat do nástrojů, které zvládnou i skloňování
českých jmen.

Na závěr se nepodepisujte za firmu, ale sami za sebe.
Nikdo netouží po e-mailech od robotů, ale od konkrétních lidí.

4.    
Snažte se o wow efekt

Cílem každé části kvalitního newsletteru je, aby čtenář
neodešel znuděný, ale pokračoval ve čtení. Hned v první části samotné
zprávy se pokuste vytvořit co největší wow efekt.

Abyste toho dosáhli, musíte pracovat se svou cílovou
skupinou. Zkuste si vydefinovat, co vašeho potenciálního zákazníka zajímá, a
obsah mu přizpůsobte na míru.

5.    
Lidé nečtou, ale skenují

Na internetu obecně platí, že čtenáři text nečtou, ale pouze
jej skenují očima. Proto nezapomeňte obsah zprávy správně
naformátovat a zvýraznit důležité části
, které v příjemci vyvolají
dojem, že tento e-mail pro něj bude užitečný.

Pozor: Nepřehledné e-maily nahuštěné
zbytečnými informacemi nefungují. Držte se starého dobrého úsloví: méně je
někdy více.

6.    
Buďte kreativní

Pro snazší předání informací se nebojte pracovat s obrázky,
animacemi a zajímavou grafikou
. Protože jedna dobře zvolená fotka vydá za
tisíc slov.

7.    
Testujte a učte se

Přes všechny tipy a rady je marketing stále záhadným
odvětvím. Spolehlivou cestou k úspěchu je testování a učení se
z vlastních chyb. Proto efektivitu své e-mailingové komunikace pravidelně vyhodnocujte.
Právě na základě analýz úspěšnosti budete schopni e-maily správně optimalizovat,
a tím stále zvyšovat jejich účinnost
.  

Kdy e-maily rozesílat?

Na otázku, kdy rozesílat e-maily, bohužel neexistuje jedna
správná odpověď. Správné načasování vám pomůže odhalit až zkušenost. V začátcích
se můžete řídit jedním ze dvou pravidel:

  1. Přizpůsobte rozesílání cílové skupině
    vžijte se do zákazníka a zkuste si sami říct, kdy váš e-mail s největší
    pravděpodobností otevře. Pokud cílíte například na byznysmeny, kteří si během
    dopolední kávy pročítají korespondenci, posílejte zprávy ve všední dny.
    Jestliže se ale vaše cílová skupina během dne nedostane k počítači, nechte
    rozesílání e-mailů spíše na večer nebo na víkend.
  2. Řiďte se vlastním podnikáním
    pořádáte-li pravidelné slevové akce nebo jiné zajímavé události, dejte o tom
    zákazníkům vědět včas.

Využijte send time optimization

STO neboli tzv. send time optimization je speciální nástroj
na optimalizaci času rozesílání e-mailových sdělení. STO automaticky sbírá data
o vašich zákaznících. Díky tomu dokáže určit dobu, kdy si příjemce e-mail
s největší pravděpodobností skutečně otevře
.

Chcete své podnikání posunout ještě dál? Zjistěte, jak vám
v tom pomůže online
marketing
nebo influencer.

Mohlo by vás také zajímat...

Založení společnosti

Ve spolupráci s notářskou kanceláří nabízíme, kromě prodeje ready-made společností, také pomoc a podporu při zakládání nových společností. Pokud nevíte jak založit s.r.o. společnost sami a bojíte se odmítnutí svého návrhu rejstříkovým soudem anebo jste již takový návrh podali a soud jej odmítl nebo zamítl, využijte našich služeb. Vyhnete se tak komplikacím při podávání svých návrhů a současně budete mít společnost zapsanou relativně rychle!

Přečíst celý článek »
Chat on WhatsApp