Koupě ready-made s.r.o.
PRŮBĚH SPOLUPRÁCE – JAK TO PROBÍHÁ A CO VŠE JE TŘEBA OD VÁS A CO OD NÁS dostanete
výhody koupě ready – made a ceny
koupě ready – made obsahuje
objednání ready-made
potřebné dokumenty
Když se řekne „název firmy“, většina lidí si vybaví jména velkých společnosti, jako je třeba Alza, Google, Volvo nebo Nike. Všechny tyto společnosti jsou tzv. právnické osoby (například společnosti s ručením omezeným, akciové společnosti nebo veřejné obchodní společnosti). Ale co drobní živnostníci? I ti přece musejí mít nějaký oficiální název pro své podnikání.
Nejprve trochu právnického jazyka: jméno, pod kterým je podnikatel zapsán do obchodního rejstříku, se označuje jako obchodní firma.
Obchodní firma je zpravidla tvořena nezkomoleným a nezkráceným jménem a příjmením podnikající osoby. K takovému názvu si můžete připojit dodatek (třeba ve formě identifikujícího označení, které blíže vymezí předmět vašeho podnikání nebo vaše rodinné vztahy), například „drezura zvířat“, „elektrikář“, „a syn“. Dojde-li časem ke změně jména, můžete jako fyzická osoba používat jméno dřívější, nové jméno je ale vždy nutné uveřejnit. Stejně tak můžete firmu předat (například synovi) a původní název ponechat.
Pokud se do obchodního rejstříku zapíšete pod jinou obchodní firmou než pod svým jménem (může jít o pseudonym, firmu věcnou, smíšenou či čistě fantazijní), musí být z názvu zřejmé, že nejde o obchodní firmu právnické osoby. Například u umělců nebývá s pseudonymem problém, protože jsou pod svým pseudonymem veřejně známí. V případě, že váš pseudonym není veřejně známý, je řešením přidat k němu právě identifikující označení.
K tomu platí ještě několik neméně důležitých pravidel:
U názvu OSVČ se bavíme o fyzických osobách zapsaných pouze v živnostenském rejstříku (nikoli v obchodním rejstříku). Oficiálním názvem jejich podnikání je nezkrácené a nezkomolené jméno a příjmení – podobně jako v případě uvedeném výše. Rozdíl je v tom, že u OSVČ nelze použít žádný upřesňující dodatek, pseudonym ani jiné další varianty.
Pokud byste si jako OSVČ přece jen chtěli za své jméno přidat nějaký dodatek, bude pouze neoficiální a v živnostenském rejstříku nebude uveden.
Teprve při vymýšlení názvu pro společnosti s ručením omezeným, akciové společnosti a další právnické osoby přichází na řadu spolu se zákonem také kreativita. Název společnosti můžete zvolit v podstatě jakýkoli. Musí však splňovat tři následující pravidla:
Pozor, jméno společnosti je třeba pořádně promyslet. Jednak to bude první věc, se kterou se váš zákazník setká, jednak je administrativně i finančně náročné název později změnit.
TIP: Plánujete založení společnosti? Podívejte se, jak založit s. r. o. krok za krokem.
Podle průzkumů může název firmy ovlivnit ekonomickou výkonnost podniku. Významné je pořadí v abecedě podle počátečního písmena, použití „národních“ slov či anglických výrazů, výsledky se však liší stát od státu. Pokud tedy plánujete v budoucnu expandovat na zahraniční trh, promyslete název společnosti i z tohoto pohledu.
Nechte se při vymýšlení jména společnosti inspirovat slavnými příběhy.
Nike
Slavná firma se sportovním oblečením získala svůj název podle řecké bohyně vítězství Niké.
Adidas
Název Adidas odkazuje ke křestnímu jménu a příjmení jeho zakladatele Adolfa Dasslera. Jeho bratr Rudolf, se kterým nejdříve spolupracoval, později založil vlastní značku sportovní obuvi a vybavení pojmenovanou Puma.
Apple
Pojmenování Apple, tedy zkrácený původní název Apple Computers, napadlo Steva Jobse při cestě z Oregonu, kde navštívil jabloňový sad s odrůdou McIntosh.
Granko
Název značky byl vybrán ve veřejné soutěži v roce 1978 a je zkratkou slovního spojení „granulované kakao“.
Student Agency
Sám majitel přiznává, že by bylo lepší, kdyby tehdy pojmenoval firmu jinak. Původně agentura poskytovala pobyty pro studenty, s postupem let se však její repertoár cestovních služeb významně rozšířil. Pro mnoho lidí však ještě dlouho zůstávala firmou pro studenty spojenou pouze se žlutými autobusy.
Trefné jméno rozhoduje o tom, zda si lidé vaši firmu zapamatují, zda si ji nespletou s jinou a zda jim bude sympatická. Jak ale takový název vymyslet?
Namelix
Stačí zadat několik slov, které by mohly tvořit základ pro budoucí název, a volitelně přidat slova charakterizující váš byznys. Poté jen zvolíte, jaký styl tvorby názvu je vám nejbližší. Můžete si vybrat například dvě slova jako Facebook, sloučení slov jako FedEx, unikátní brandové jméno jako Google nebo neanglické slovo jako Toyota. Umělá inteligence vám pak připraví desítky variant, ke kterým přidá také možnou grafickou podobu loga.
Vyzkoušet můžete i další nástroje jako NameSnack, Turbologo, Wordoid nebo Portmanteaur.
Nezapomeňte si však ověřit, že vámi vybraný název už někdo nepoužívá. K ověření názvu můžete vyzkoušet náš ověřovač.
Při výběru názvu firmy je klíčové zohlednit různé marketingové a strategické faktory, které ovlivňují dlouhodobou udržitelnost názvu, jeho marketingový dopad a vliv na značku. Kromě právních omezení byste tedy měli vzít v potaz i několik dalších zásad.
Mezi nejběžnější nešvary při vymýšlení obchodního názvu patří zaměnitelné nebo klamavé jméno, příliš složitý název s obtížnou vyslovitelností, příliš úzké zaměření, negativní konotace (pozor zejména v případě cizojazyčného názvu), nedostupnost volné domény nebo příliš generický název, který nijak neodráží hodnoty firmy.
PRŮBĚH SPOLUPRÁCE – JAK TO PROBÍHÁ A CO VŠE JE TŘEBA OD VÁS A CO OD NÁS dostanete
výhody koupě ready – made a ceny
koupě ready – made obsahuje
objednání ready-made
potřebné dokumenty
Ve spolupráci s notářskou kanceláří nabízíme, kromě prodeje ready-made společností, také pomoc a podporu při zakládání nových společností. Pokud nevíte jak založit s.r.o. společnost sami a bojíte se odmítnutí svého návrhu rejstříkovým soudem anebo jste již takový návrh podali a soud jej odmítl nebo zamítl, využijte našich služeb. Vyhnete se tak komplikacím při podávání svých návrhů a současně budete mít společnost zapsanou relativně rychle!