Obsah

Články

Trvalé bydliště na úřadě: vše, co potřebujete vědět

Trvalé bydliště na úřadě

Zdroj: Pixabay

Jak získat trvalé bydliště na úřadě?

Trvalý pobyt na městském úřadě nelze získat způsobem, kdy
přijdete na úřad a sami si o trvalý pobyt na úřední adrese požádáte. Návrh musí
být podán jedině oprávněnou osobou (vlastníkem nemovitosti), který na
úřadě požádá o zrušení vašeho dosavadního trvalého pobytu. A v případě, že
nemáte možnost se přihlásit k trvalému pobytu na jiné adrese, budete
zaevidováni na úřední adrese obecního či městského úřadu. Město ani příslušný
úřad nově vzniklého trvalého pobytu si ale nemůžete vybírat
zaevidováni budete v místě vašeho posledního trvalého pobytu.

Trvalý pobyt na městském úřadě v Praze

Trvalé bydliště na úřadě v Praze získáte pouze tehdy,
pokud jste měli předešlé trvalé bydliště v některé z pražských
městských částí.

Př.: Pokud jste měli trvalé bydliště v Praze 6, i úřední
adresu získáte na úřadě městské části Prahy 6.

Jak funguje trvalé bydliště na obecním úřadě?

Máte-li trvalé bydliště na úřadě, bude vám na úřední adresu chodit
i některá pošta, kterou si budete muset vyzvedávat. Zvlášť oficiální listiny totiž
budou považovány za doručené, i když si je nevyzvednete.

Jak funguje nahlášení trvalého bydliště?

Každé trvalé bydliště musí hlásit občan ČR, který je starší
15 let
, nebo jeho zákonný zástupce či osoba, které byl svěřen do
péče. Zákonný zástupce bude rovněž ohlašovat trvalý pobyt za občana, který byl
zbaven svéprávnosti a není tedy způsobilý změnu ohlásit sám.

Trvalý pobyt je možné mít na území ČR pouze jeden, a to na
adrese objektu, který je přímo určený k bydlení a má číslo popisné nebo
orientační.

Kde nahlásit změnu trvalého bydliště?

Veškeré změny týkající se trvalého pobytu nahlašujete na obecním
úřadě v místě trvalého bydliště
nebo na úřadě městské části.

K nahlášení budete potřebovat vyplněný formulář ke
změně trvalého pobytu (všechny formuláře najdete ke stažení na stránkách
MV ČR
). Svou novou adresu pak doložíte například kupní smlouvou, výpisem z
katastru nemovitostí nebo nájemní smlouvou.

Kdy musíte jako OSVČ nahlásit změnu trvalého bydliště?

Jako podnikatelé nemusíte změnu trvalého pobytu hlásit
živnostenskému úřadu, ten si nové údaje změní sám. Adresa sídla podnikání se
vám však změnou trvalého bydliště automaticky nezmění. Jestliže se s vaší
trvalou adresou změní i sídlo, návštěvě živnostenského úřadu se nevyhnete.
Nahlásit změnu sídla jakožto OSVČ musíte do 15 dnů.

Využijte virtuální trvalý pobyt

Pokud podnikáte, trvalé bydliště na úřední adrese na vás
příliš dobré světlo vrhat nebude. Naštěstí můžete využít také virtuální
trvalý pobyt
, který vám zajistí důvěryhodnější adresu podnikání. Mimo jiné
ale poskytuje i řadu výhod, jako je získání parkovací karty pro oblast Prahy 1
nebo přístup k lepším školám, nemocnicím a dalším službám.

Chcete se v podnikání pyšnit skutečně lukrativní adresou?
Zvolte virtuální sídlo.

Přečtěte si také:

Mohlo by vás také zajímat...

Založení společnosti

Ve spolupráci s notářskou kanceláří nabízíme, kromě prodeje ready-made společností, také pomoc a podporu při zakládání nových společností. Pokud nevíte jak založit s.r.o. společnost sami a bojíte se odmítnutí svého návrhu rejstříkovým soudem anebo jste již takový návrh podali a soud jej odmítl nebo zamítl, využijte našich služeb. Vyhnete se tak komplikacím při podávání svých návrhů a současně budete mít společnost zapsanou relativně rychle!

Přečíst celý článek »
Chat on WhatsApp